Aquestes metàfores de les quals estem parlant, són les següents:
- Metàfora tutorial (l'ordinador com a tutor): Aquesta metàfora, fa referència al programari de reprodueix el model tradicional d'ensenyament-aprenentatge. L'ordinador, és qui explica i avalua a l'alumne.
Iniciació (docent)--> Respota (alumne)--> Avaluació (professor)O duta a terme per un ordenador:
L'ordinador inicia--> L'alumne respon--> L'ordinador avaluaLes webs que us ensenyaré a continuació, són un exemple molt clar d'aquest tipus de metàfora:
http://www.edu365.cat/entrena/ i http://clic.xtec.cat/.
- Metàfora de la contrucció (l'ordinador com a alumne): L'alumne és qui controla l'ordinador i no a l'inrevés.L'ordinador fara el que l'alumne li digui. La web que us ensenyaré a continuació, és un exemple molt clar d'aquest tipus de metàfora: http://scratch.mit.edu/
- Metàfora del laboratori (l'ordinador com a simulador): L'alumne descobreix per si sol programes de l'ordenador ja sigui escribint, dibuixant...
Un exemple de simulador, és el: http://www.crayonphysics.com/.
A continuació us deixo un vídeo sobre el Crayon Physics, el qual, ho explica més ampliament.
Un altre exemple de metàfora d'aquest tipus és: http://www.xinxeta.com/xinxetaframes.htm
- Metàfora de la caixa d'eines (l'ordinador com a eina): L'ordinador és utlitzat com a eina de treball. L'ordinador pot oferir quasevol mena de tasca a l'alumne, ja sigui, pintar, dibuixa, escriure...
A partir d'aquestes metàfores, vam tingue que fer un exercici relacionat amb aquestes. Haviem de fer una taula mitjançant el progarama Microsoft Word on haguessin exemples de les quatre metàfores explicades anteriorment. Un cop fet això vaig haver de pujar el document word a http://es.scribd.com/ i finalment per poder penjar-ho al meu bloc, vaig haver de copiar el seu codi embed.Ç
Aquesta és la taula que vaig fer:LES QUATRE METÀFORES
- Metàfora tutorial (l'ordinador com a tutor): Aquesta metàfora, fa referència al programari de reprodueix el model tradicional d'ensenyament-aprenentatge. L'ordinador, és qui explica i avalua a l'alumne.
Iniciació (docent)--> Respota (alumne)--> Avaluació (professor)O duta a terme per un ordenador:
L'ordinador inicia--> L'alumne respon--> L'ordinador avaluaLes webs que us ensenyaré a continuació, són un exemple molt clar d'aquest tipus de metàfora:
http://www.edu365.cat/entrena/ i http://clic.xtec.cat/.
- Metàfora de la contrucció (l'ordinador com a alumne): L'alumne és qui controla l'ordinador i no a l'inrevés.L'ordinador fara el que l'alumne li digui. La web que us ensenyaré a continuació, és un exemple molt clar d'aquest tipus de metàfora: http://scratch.mit.edu/
- Metàfora del laboratori (l'ordinador com a simulador): L'alumne descobreix per si sol programes de l'ordenador ja sigui escribint, dibuixant...
Un exemple de simulador, és el: http://www.crayonphysics.com/.
A continuació us deixo un vídeo sobre el Crayon Physics, el qual, ho explica més ampliament.
Un altre exemple de metàfora d'aquest tipus és: http://www.xinxeta.com/xinxetaframes.htm
- Metàfora de la caixa d'eines (l'ordinador com a eina): L'ordinador és utlitzat com a eina de treball. L'ordinador pot oferir quasevol mena de tasca a l'alumne, ja sigui, pintar, dibuixa, escriure...
A partir d'aquestes metàfores, vam tingue que fer un exercici relacionat amb aquestes. Haviem de fer una taula mitjançant el progarama Microsoft Word on haguessin exemples de les quatre metàfores explicades anteriorment. Un cop fet això vaig haver de pujar el document word a http://es.scribd.com/ i finalment per poder penjar-ho al meu bloc, vaig haver de copiar el seu codi embed.Ç
Aquesta és la taula que vaig fer:LES QUATRE METÀFORES
La informació l'he extret de:
http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/12/conceptualitzacio-de-la-naturalesa-de_3920.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada